"Armuline aeg."
2011-05-25 Autor: KIMI 
Kategooria: Reportaazh

Komme: 77  Keskmine: 4.2500
  vermontlane (<°·HHHH<; 5.0000) 25.05.11 05:35  
Sorri, ei kliki mulle. "Armuline" oleks kui proua kurva näoga vaataks sureja poole. Pigem "Cold shoulder".
5 Karel (<°·HHHH<; 4.8111) 25.05.11 08:57  
Hull pilt.
5 ihv (<°·HHHH<; 4.9475) 25.05.11 09:22  
  alabama (<°·HHHH<) 25.05.11 09:23  
mind huvitab, kuidas sellised pildid sünnivad? pilt on hull ja väga kõva, aga. aga
4 Netse (<°·HHHH<; 4.8437) 25.05.11 09:23  
jubeee...vanaduse väljavaade on alati surm. Mulle meeldib enda hooldekodu/undetakeri pilt rohkem.
  timm (<°·HH<) 25.05.11 10:11  
Pilt vingelt dramaatiline. Usun, teine memm vist teeb lõunauinakut, sellepärst ärkvelolijal ongi armuline aeg. Üleval olles naaber võib-olla ajab segast juttu ja kahtlustab kõiki teisi oma asjade varguses jne. Nagu selles eas tihti on. Loodan, et ta ei norska liiga kõvasti, asendi järgi võib seda kahtlustada.
1 Ilves@ (<°·HHH<) 25.05.11 10:13  
Noh, kala hakkab ka vaikselt eetilistele piiridele varba peale astuma. Minu jaoks on tegu varastatud pildi ja varastatud emotsioonidega mida on siis odava populaarsusjanu nimel siin esitatakse. Nõmme onko koridore mööda eksledes saaks vist ühest koridori otsase teise jalutades ilma eriliste probleemideta niiöelda rulli täis. Sellist asja peaks ajama ikka ausalt ja südamega, mitte kuskilt lukuaugu kaudu piiludes. Kui tõesti oli papi ja mammiga lavastuse osas kokkulepe, siis vabandan, muidu aga oleks mõistlik natuke aeg maha võtta ja mõtiskleda milliseid pilte ikkagi avalikkusega jagama peaks ja milliseid mitte.
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 10:17  
Ilves, a astu kastist välja ja proovi ikka inimestest rohkem arvata. Loomulikult on mul luba olemas! Fuih.
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 10:18  
minu silmis devalveerus su tänase kommentaari põhjal arvamus sinust nullilähedale. palju õnne mulle :)
  alabama (<°·HHHH<) 25.05.11 10:21  
jess, kakelung!
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 10:22  
ülejäänud kaks fotot veel siin, sest tegu pole fotolavastusega, sest alakategooria on reportaazh. http://www.flickr.com/photos/olymps
  Ilves@ (<°·HHH<) 25.05.11 10:22  
Sellise materjaliga oleks igati normaalne loa olemasolu kommentaaris mainida. Mul on muidugi kahju, et sa must nüüd nii halvasti arvad, aga sa ise mängisid tikkudega ka. Ma näiteks arvan sinust endiselt hästi.
  alabama (<°·HHHH<) 25.05.11 10:25  
puht kaklustehnoloogilises mõttes, peaksid sa, ilves, paar vinti peale keerama hetkel, mitte hakkama tavalist pehmojuttu ajama "arvan sinust hästi" ja blablabla. verd!
  Ilves@ (<°·HHH<) 25.05.11 10:29  
Ma olen muidu proua Räikkoneni talendi suur austaja, lihtsalt see on hea näide, et vahel piisab väikesest mõtlematusest, et vaataja jaoks emotsioon pekki keerata.
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 10:30  
ega ikka ei ole küll, sest see on elementaarne. elementaarne ei ole aga eeldada, et seda ei ole tehtud.oleks tehnika pidanud kirja panema hoopis (50mm), näitamaks et ma telega kilomeetri pealt aknasse ei zoominud. pealkirja osas: "armuline" teatavasti tähendab halastamatu+aeg+peegel. ei ole tuumafüüsika :)
  Ilves@ (<°·HHH<) 25.05.11 10:35  
Kimi, ütleme siis nii, et olles siin piisavalt palju näinud distantsilt varastatud pilte, siis paraku on selliste piltide puhul esimene emotsioon skeptilisus. Nagu ma ütlesin, kui luba oli olemas, siis vabandan, aga pildi esitaja peaks ise eelnevalt läbi mõtlema ka spektri teise poole, mitte jätma ruumi spekulatsioonidele.
  Karel (<°·HHHH<; 4.8111) 25.05.11 10:39  
Ilves, vaatad seda äkki: http://inmotion.magnumphotos.com/essay/chernobyl
  bow (<°·HHH<) 25.05.11 10:43  
Kord kõik asjad otsa saavad, miski pole otsata. Läbi saab kord pakski raamat, jõgi lõpeb otsa ka...
  alabama (<°·HHHH<) 25.05.11 10:49  
ma seda chernobyli asja ei usu, aga see pilt on siin äge. väljaspool igapäevast mugavusfotograafiat. poliitkorrektne diskleimerkäitumine kahjuks ei käi ainult väljundi, st pildi kohta, vaid mõjutab ka sisendit, st lõpuks suudeta ega julgeta asjadele läheneda, näkku vaadata ega üldse midagi. lõpuks teemegi kõik fookuses tigude pilte
  Ilves@ (<°·HHH<) 25.05.11 10:50  
Igasugu katastroofireportaazhe piisavalt vaadatud ja zhanrina kahtlemata mõjuv. Olen ka lugenud sarnaste piltide saamise stoorisid ja need tihtilugu minu väärtushinnangutega väga kokku enam ei lähe. Lisaks on muidugi üks asi see, et sa jutustad oma fotoseeriaga laiema stoori, mis kuidagi inimesi mõjutab ja harib, natuke teine lugu on see, et küsid antud stiiliga pildile hinnet grupi asjaarmastajate käest. Aga noh, emotsiooni selles mõttes jagub siin küllaga ja see on ju ainult tore. Lugupidamisega, äradevalveerunud Ilves.
  Karel (<°·HHHH<; 4.8111) 25.05.11 11:08  
Eks ma dokumenteerin oma eriarvamuse selles asjas härrade alabama ja Ilvesega ning lähme eluga edasi. Loodetavasti oli teil oma kiirest päevast aega süveneda ja vähemalt lõpuni vaadata, enne kui siin hinnanguid jagasite.Minu jaoks ei ole tegemist esimese ettejuhtuva lingiga google otsingu "shokifotograafia" peale vms, vaid töö, mis mul ka raamatuna riiulis seisab. Võibolla siis seetõttu ma ka nendest hinnangutest veidi häiritud olen.
  alabama (<°·HHHH<) 25.05.11 11:14  
kahjuks, Karel, pole võimalik, sinu arvamust dokumenteerida, sest ma lihtsalt ei näe seda. kuid mingi sisetunne ütleb, et minu oma sarnaneb su omale antud küsimuses päris kõvasti. aga dokumendi võib ära küll vormistada
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:20  
alabamal on õigus. samas ei pannud ma seda pilti siia šokeerimiseks. kes seda nii näeb, on ilmselgelt oma mugavustsoonis natuke liigselt kinni ja võiks mõelda, et ka pealtnägija ei võta asju kosmosest, vaid räägib kaugeima isikuna sinu kõrvalkorteri naabrist. see ei ole lavastus, see on päris. ja ma ei leia kui ma parima meelega teeksingi ainult päris pilte, siis et ma pean pidevalt kirjutama alla, et "on päris". absurd. kuid need tänan emotsiooni tunnustamise eest hr. ilves.parimat, võlts lukuaugupiilur ja odava populaarsuse jahtija kimi.(ok ei nori, vaid tsiteerin -sõnu tasub oma kahtlustustega ka valida) ps. Karel, appi, täitsa hull link..
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:20  
õigus siis antud foto osas, mina kui autor nõustun.
  Ilves@ (<°·HHH<) 25.05.11 11:22  
Mul ei ole eriarvamust antud pildi sügava emotsiooni ja mõjuva visuaalsuse osas. Aga äkki mul on tõesti mingi isiklik probleem, miks mulle ei meeldi surnuna näivate(?) vanainimeste esitlemine hinde saamiseks. Peaks sellega tööd tegema.
  reneo (<°·H<) 25.05.11 11:23  
to KIMI: kes sulle selle loa välastas ja mis haiglas? see luba pidi tulema juhtkonna tasemel.
  VHM (<°·HHHH<) 25.05.11 11:27  
Klikasin Kareli andud linki....ja päris hea ütleks, eriti hea kui veel venekeelt jagad. Pildi toime sõltub siin suuresti vaataja vanusest ja läbielatud kogemustest. Pilt on väga hea ja samas ka väga "raske". Mälestused on need mis teevad vaatamise raskeks. Hetkel jagan Ilvese reaktsiooni. sest endal liikus sama mõte peas.
  Jaanos (<°·HH<) 25.05.11 11:29  
Mitte nii drastiliselt kui Ilves@ aga ka arvaks, et dokumentalistika võiks jääda teatud konteksti. Nii nagu Kareli poolt viidatud Tšernobõl. Hetkel kohta ja hetke silmas pidades mõjub vähe võikana. Veits nagu mõnda pildiportaali oma voodihaigest memmest seeria postitamine. Lubadest või kokkulepetest esitamise osas hoolimata. Ma ei tea kas kõik asjad peaksid igas (kärbitud) kontekstis nähtaval olema. Fotokala formaat piltide suhtes on julm. Ainult pilt ja kontekstist välja rebitult. Mul on tuhandete kaupa 90-ndate aastate matusenegasid. Sealhulgas oma aja traagilised ja kurvad lood ajast kus kõik oli võimalik. Paraku oligi, metall, autod läbi Kaliningradi, grupeeringud, "ärihuvid"... Kellest kuidas ja kuipalju ning kas siiski vaatamata hoiatustele omastele kirst avati. Puhas dokumentalistika ju kui nii võtta. Kuhu piirid tõmmata.
  R.Helerand (<°·HHHH<) 25.05.11 11:29  
Varsti tulevad: sinine-punane-sinine-punane-sinine-punane :D :D :D
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:29  
nalja teed või? inimesed on ju mõistuse juures,oma vanavanematelt ja mehe naiselt. haigla luba oleks vaja siis, kui pildilt oleks see koht identsifitseeritav ja ma sellega massimeediasse roniks.
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:32  
nalja teed või? inimesed on ju mõistuse juures,oma vanavanematelt ja mehe naiselt. haigla luba oleks vaja siis, kui pildilt oleks see koht identsifitseeritav ja ma sellega massimeediasse roniks.
  reneo (<°·H<) 25.05.11 11:35  
I on patsiendi kaitseks haiglas pildistamine keelatud, II ükski haigla juhtkond ei luba pildistada oma haiglas fotokala tarvis. Fotokala on avalik andmebaas.
  Jaanos (<°·HH<) 25.05.11 11:35  
see oli nüüd hää kild, mis terminit flickr lehe kohta küll kasutada :) nurgataga nahkerdajate kogunemiskoht...
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:37  
ja mina ei leia, et näiteks ma pean panema 21+ sildi peale ja tegema suure seeria millestki, mis on elu osa. mõtte annab edasi ka 1 pilt tsenobõli seeriast nagu ka siin, kui lihtsalt asju õigesti mõtestada. selles osas olen küll ilmselt süüdi, et ei arvesta, et täismehed on kõik nii õrnakesed ja eluvõõrad, et levinud kaader elu varjupoolelt võib ära ehmatada.
  R.Helerand (<°·HHHH<) 25.05.11 11:38  
kellegiga võiks kihlveo sõlmida - kas tuleb 100 kommi siia pildile või mitte? :D
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:40  
reneo, kas sa tead et beebifotograafid käivad haiglas lapsi peale sündi pildistamas? patsiendi kaitse oleks õigustatud juhul, kui oleks vajalik kaitsta. kui patsiendid on ise nõus, siis mina ei näe siin eetilist dilemmat, vaid haiglapoolset isikuvabaduse piiramist.
  R.Helerand (<°·HHHH<) 25.05.11 11:41  
hea point!
  reneo (<°·H<) 25.05.11 11:45  
lapse sünd ja rasedus ei ole haigus. ei tasuks ajada segamini, kui issi pildistab omaenda last. kas antud härra tagaplaanil oli nõus? vanadaam suutis anda nõusoleku olles just lahkunud vanahärra kõval? midagi on siin mäda...
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:50  
haigla ON haigla. järelikult viitad ka ise tõlgendamisvõimalusele. ja mina võin pildistada oma sugulasi (vanaema pildil on mu vanaema) ja palatis olevat meest, kes on teovõimetu, ent palatis viibib tema abikaasa, kes on tema juriidiline esindaja. kas soovid vanadaami numbrit ka, helistan haiglasse või konsulteerid ise juristiga?? minu poolt kõik juriidikateemadel.
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 11:53  
lisaks veel, et mees fotol on elus (reneo-just lahkunud?), sest surnud inimese fotografeerimist ma mitte iialgi nii ei teeks.
  reneo (<°·H<) 25.05.11 12:00  
ja lisaks kõigele: kas kõik lähedased teavad, et see pilt on üleval fotokalas? no ma väga sügavalt kahtlen. On pilte, mis siia ei sobi või kui see oleks tõesti lavastus(rollid), siis oleks II lugu.
  #28767 (<°·H<) 25.05.11 12:04  
vaatan pilti ja ei saa aru mis hädaldamine siin toimub? ärge kurat imege teemat, kus seda pole. tehnilisest poolest, oleks peeglit vähe rohkem ülevalt ära lõiganud (u. 1cm) ja alt natu rohkem ruumi juurde andnud selle arvelt.
  R.Helerand (<°·HHHH<) 25.05.11 12:06  
Pikalt vaidlustatud ja väänatud faktidega teema, kuid minule ei jõua kohale ärevust tekitav point... - Et siis kui reneo juttu uskuda, tekib mitmeid lahtiseid küsimusi. Nt. Kui keegi on tõsiselt vigastatud või haige ja tahab, et sõber/tuttav/sugulane jne temast pilti teeks, siis see sõber/tuttav/sugulane peab keelduma, või paluma patsiendil viimased jõud kokku võtta ning õue tulla, kuna haiglas pole lubatud pildistada. Järgmine mõte tekkis, et kui ei ole lubatud, siis on ju autor pildiga ikka kõvasti vaeva näinud - kõigepealt smuugeldas oma aparaadi haiglasse, nii et valvsad haigla töötajad aru midagi ei saanud, ning siis veel ootas sobivat momenti, et klõps teha haigla töötajate tähelepanu äratamata, kuid samas pidi ta veel palatis olevat vanahärrat jälgima, et too ei märkaks midagi - hämmastav lihtsalt. KIMI - Täiusliku momendi eest panen sulle mõttes " 5 ".
  Inx8 (<°·HHH<; 5.0000) 25.05.11 12:09  
vanaduses ja surmas pole midagi võigast - see lihtsalt on. loodetavasti vanaema kosub ja tal on veel parasjagu toredaid elupäevi ees.
  reneo (<°·H<) 25.05.11 12:11  
no tglt ärritas kõigepealt see, et iga suvaline "vend" võib minna haiglasse ja teha ükskõik kelle lähedasest pilti(ja veel ükskõik, mis seisundis see inimene parasjagu on) ning peale seda selle fotokalasse riputada. teiseks, ükski haigla ei lubaks sellisel eesmärgil pilti teha.
  Karel (<°·HHHH<; 4.8111) 25.05.11 12:13  
reneo - kas sa muidu loed ka või ainult kirjutad?
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 12:14  
sind ei peaks see ärritama, kui see suvaline vend ei ole nii suvaline ja loa pildistamiseks ka sai. fotokala kontekstis on sul õigus - 50% loast on ainult olemas. sest ma ei kasuta pilti kuritahtlikult ega kommertseesmärkidel - see on minu südametunnistuse küsimus tõesti hetkel. kui sina http://fotokala.ee/baas.php?aktsioon=kategooriad&pilt=42420 selle pildi puhul kõikidelt inimestelt fotokalasse riputamiseks luba küsisid, siis aplodeerin ja aktsepteerin sind kui intelligentset vastast :)
  R.Helerand (<°·HHHH<) 25.05.11 12:18  
Eks igal inimesel ajab mingi asi sita keema. Mõni närveldab kui näeb pinsaklipslast uhke auto tagaistmel sõitmas, kuna tal ei jõua kohale, miks tema peab tööd rabama väikese raha eest ja teised elavad luksusliku elu. Mõni jällegi jälestab lihasööjaid ja ei saa aru, kuidas inimesed nii rõvedad saavad olla. Ja sinul reneo ei jõua kohale, kuidas suvaline haiglas pilti sai teha :) Pole muud soovitust kui- suck it up!!!
  reneo (<°·H<) 25.05.11 12:19  
http://fotokala.ee/baas.php?aktsioon=kategooriad&pilt=42420 mis see avalik ruum siia puutub? to Karel: loen loen ja mõtlen vaesed lähedased, kes ei tea, et see pilt on avalikult internetis. minu poolt teema lõpetatud. peace
4 bow (<°·HHH<) 25.05.11 12:23  
Nii arvan mina sellest fotost, kui lihtsalt võõras ja see on hea, et olen võõras!
  KIMI (<°·HHH<) 25.05.11 12:23  
kui sa nüüd tõesti avaliku fotokala ruumi võrdlusest aru ei saanud ja jälle nalja ei teinud, siis tõepoolest, on ka minu poolt teema lukus :)
  R.Helerand (<°·HHHH<) 25.05.11 12:25  
reno - 1)vana tõde: see mida sa ei tea, ei pane sind ka muretsema! :D 2) Et mis kahju siis lähedased saavad sellega, et pilt fotokalas on? Kas pilt sisaldab mingit häbiväärset konteksti??? Minu meelest mitte. 3) sellises vanuses inimesed vb ei teagi, mis asi INTERNET on :D (ei kehti kõikide vanainimeste kohta).
  Maie (<°·HH<) 25.05.11 12:44  
Ei meeldi see pilt fotokalas avaldatuna. Liiga isiklik ja valus teema lähedastele. Roland, mis kasu need lähedased sellest saavad, et pilt kalas üleval??? Ja kas nagu vanadel inimestel lapsi ja lapselapsi ei võigi olla, kes kindlasti teavad, mis asi see INTERNET on?
  #28767 (<°·H<) 25.05.11 12:48  
kust kuradi otsast te siin midagi ebameeldivat, piinlikku või alandavat näete? või on küsimus vaataja silmades? saage üle ükskord.
  sputnik (<°·HHHH<; 4.8420) 25.05.11 12:53  
minu kui arsti seisukohalt - reneo ilmselgelt targutab teemas, milles ta absoluutselt kodus ei ole. pildist - kuna mind on raske selliste asjadega shokeerida, veel vähem solvata, siis ma ütleks, et äärmiselt soe pilt. tõesti on soe pilt.
  Ilves@ (<°·HHH<) 25.05.11 12:56  
Tambet K ja Helerand, tehke endale kaks asja selgeks - antud juhul üsna delikaatses olukorras oleva inimese pildi avaldamine ilma tema nõusolekuta ja teiseks selliste piltide aeg ja koht üldiste dokumentalistika normide kohaselt. Annaks nüüd kõrgemad võimud, et Räis jaole ei saa, muidu pannakse kala üldse kinni.
  sputnik (<°·HHHH<; 4.8420) 25.05.11 12:57  
inimesed jäävad haigeks. inimesed surevad. inimesed sünnivad. elu on mööduv. see on elu. mis siin alandavat on? eriti, kui tegemist on oma vanavanematega.
  reneo (<°·H<) 25.05.11 13:00  
to sputnik: millises kodus? vaata arst teebki oma tööd ja seda ilma emotsioonideta. kes vähegi on oma lähedase juures haiglas tunde veetnud, saab ilmselt aru, teised ei saagi... ma ei hakka rohkem seda teemat otsast peale omaseisukohast lahkama.
  sputnik (<°·HHHH<; 4.8420) 25.05.11 13:03  
ka arstidel on emotsioonid. ja lähedased. ma pigem rääkisin sinu väitest, et haigla juhtkonna käest peab luba küsima, et oma vanaemast pilti teha. ei pea.
  #28767 (<°·H<) 25.05.11 13:07  
ei tea mis mul viga on aga ma ei näe mingit kuridegu kuskil. ja juriidilises maailmas pole kah päris loll. kommenteeri ka seda.[URL]http://2photo.ru/en/post/23080[/URL] kas siin on kõigi käest luba küsitud. suht delikaatsed olukorrad kohati. hea küll, nad pole haiglas, ega juuksuris, ega maniküüris. aga nagu oli ka räägitud siis tegemist oli omaenda vanaemaga ning ma ei ütleks et teine isik fotol oleks äratuntav. ehk siis kas vähe ülereageerimisega pole siin tegemist?
  Kaisa Tiivel (<°·H<) 25.05.11 13:13  
Pilt meeldib, on küll kergelt vastuoluline aga samas kutsub uuesti vaatama ja tekitab tugevaid emotsioone.
  sputnik (<°·HHHH<; 4.8420) 25.05.11 13:13  
mõtlesin veel ühe asja peale - mulle ei meeldi tihtipeale korduvate motiividega looduspildid ja valgusmaalimised ja igavad digitaalsed tilt-shiftid, aga ma lihtsalt jätan need kommenteerimata ja liigun edasi.
  reneo (<°·H<) 25.05.11 13:23  
ärge nüüd valesti aru saage ja see teema on nüüd hoopis midagi muud aga mis te muidu sellest arvate: PS. 1994. aastal Pulitzeri auhinna võitnud foto pildistati Sudaani näljahäda aegu. Fotol olev näljast nõrkenud laps roomab eemal asuva ÜRO näljaabi laagri poole. Raisakotkas ootab, et saaks süüa... Kas laps ka elama jäi on teadmata. Pildi autor Kevin Carter lahkus sealt (ilmselt last abistamata) kohe kui oli lapse pildile saanud. Kolm kuud hiljem sooritas Kevin (süümepiinadest tingitud?) depresiooni ja raha puuduse tõttu enesetapu.
  bow (<°·HHH<) 25.05.11 13:57  
Ma saan sellest nii aru, nagu Sa ise ütlesid - see on hoopis midagi muud!
  vermontlane (<°·HHHH<; 5.0000) 25.05.11 19:45  
Kevin Carter lahkus sest tal keelati abi anda lapsele.
  alabama (<°·HHHH<) 25.05.11 21:58  
oot, mingid samateemalised pildid olid siin kalas varemgi, aga näd - ei leia enam, nagu käega pühitud...
5 Sirabella (<°·HHHH<; 4.9012) 25.05.11 22:46  
  EMES (<°·HHHH<; 4.9741) 26.05.11 08:12  
tunde tekitab, kuid palun, kui ma kunagi nii voodis leban, siis ärge mind siia pange. kalafilter ole valvas ;)
  Netse (<°·HHHH<; 4.8437) 26.05.11 10:55  
Keila haigla tuleb meelde:)
3 under (<°·HHHH<; 4.4468) 26.05.11 10:57  
4 Dante (<°·HHH<) 01.03.12 20:50  
Palju eelnevat kära. Mina ei ütle muud kui "väga hea"...
5 Pingviin! (<°·HHH<) 18.06.13 05:39  
Ma pigem ütleks, et suurepärane.
5 0tt (<°·HHHH<; 4.5907) 25.06.15 18:46  
ilmselt taas palju korratud motiiv, kuid OK ikkagi.
  0tt (<°·HHHH<; 4.5907) 25.06.15 20:21  
täpsustus, ilmselt ikka pole väga korratud motiiv- mees taustal jäi esimese hooga kahe silma vahele. seda kindlamalt 5.
5 R.Helerand (<°·HHHH<) 26.06.15 18:06  
Ei saanud tollal veel hinnet panna ;)
5 Mad Max (<°·HHHH<) 26.06.15 20:39  
  Ilves@ (<°·HHH<) 26.06.15 20:48  
Vanad haavad lahti kistud ma vaatan. Eks omal ajal sai vähe võib-olla üle reageeritud, sest Iris on igavesti tore ja sümpaatne inimene, kes väga vingeid pilte teeb. Sputniku elutarkus on ka igatpidi asjakohane, et surm on osa eluringist. Samas pildi osas ma hinnet ikkagi parandama ei hakka, mõned asjad on oma mälusopis vahel paremad kui avalikkus ruumis kõigi arvustada.