"Korstnapühkija"
2013-09-10 Autor: Meribel 
Kategooria: Reportaazh

Komme: 31  Keskmine: 2.5000
2 kesveel (<°·HH<) 10.09.13 10:38  
Hea, et pealkiri oli - ma ju ei näinudki korstnapühkijat! :) Muidu päris hea, aga milleks see naine sellises kohas?
  alabama (<°·HHHH<) 10.09.13 11:23  
miks just volvo?
  kesveel (<°·HH<) 10.09.13 11:54  
alabama kas sa norid mind või autorit?
  VHM (<°·HHHH<) 10.09.13 11:59  
Volvo on suht hea auto, lase olla.
  alabama (<°·HHHH<) 10.09.13 12:10  
tähendab, naisest ma saan aru selles kohas, korstnaskast ka... aga miks teravus on volvol?... kui teda siis üldse on. suvalaksu mulje jätab selline juhuslikus. seega ikkagi - miks just volvo?
  VHM (<°·HHHH<) 10.09.13 12:13  
Noh!...siis on ju müstika :).
  sell (<°·HHHHHH<; 4.8967) 10.09.13 12:17  
mind pani see pilt mõtlema teemal millised on need pildid mis peavad vastu ajaproovile ja on huvitavad vaadata saja aasta pärast ja millised visatakse prügikasti. aeg teatavasti on karm aga õiglane kriitik.
  alabama (<°·HHHH<) 10.09.13 12:19  
ootame ära, mis muud!
  kesveel (<°·HH<) 10.09.13 12:20  
Aga, alabama, palun kommenteeri naise vajalikkust just selle koha peal, kui viitsid?
  alabama (<°·HHHH<) 10.09.13 12:31  
jah, kohe. naise ebakohasus lisab pildile tähendusvarjundi - hetk pole sätitud, tänaval käib normaalne, igapäevane elu; sagimine, asjad kihavad juhuslikult kaadriservadest ja kompositsioonist hoolimata. lisaks autori söakus - ta ju ilmselgelt näeb, et tavapiirides teadvus kohe hakkab närima naise kallal, et servas kinni, liikumisuunas pole ruumi. aga autor ei heitu - ta heidab meile sihilikult järada stereotüüpse kondi, et me saaksime ennast ekspertidena tunda ilmselget saamatust kritiseerides.
  alabama (<°·HHHH<) 10.09.13 12:32  
kohe tuleb prosa ja võtab meie arutelu adekvaatselt kokku
  kesveel (<°·HH<) 10.09.13 12:46  
Prosa viimasel ajal ühtesi enam ei pane eriti. Aga tänud seletuse eest! Muide minu "tavateadvusel" pole midagi selle vastu, et oleks servas kinni ja pole liikumisruumi - endal on palju selliseid pilte meelega tehtud, aga enamasti mingi mõttega. Antud juhul on visuaalne raskuskese nüüd paremas servas ja vasak ripub õhus kui mõtteliselt väljenduda - nii kompa kui valguse suhtes. Aga tänu sinu seletusele näen ma seda teisest küljest ka nüüd - et nagu katse, provokatsioon vms? Ja muidugi söakus! Kui autor sama juttu räägib, siis peab vist hinnet parandama...
  kesveel (<°·HH<) 10.09.13 12:50  
Oleks teises servas kinni...Ma oleks vähemalt 3 pannud. Ja juhuslikkus on sinnamaani nauditav, kui on oodatud seda juhuslikku hetke - näpp päästikul. Enamasti. Päris silmad kinni tehtud pildid on harva midagi pakkuvad, va tõesti ehk provokatsioon.
1 Prosa (<°·HHH<) 10.09.13 12:53  
  VHM (<°·HHHH<) 10.09.13 13:06  
:), Tehtud!
  Paber (<°·HH<) 10.09.13 20:15  
Kas äkki Pingviin on tagasi.....?
  VHM (<°·HHHH<) 10.09.13 20:23  
Las tulla/olla, seltsis segasem...aga MV -ks keeratuna on Pingviini kõik pildid teise alatooniga. Tundub idee tühjana ehk vt. @alabama
  R.Helerand (<°·HHHH<) 10.09.13 20:24  
Mina jálle nágin korrstnapühkijat ennem ja siis alles pealkirja ja seda ka alles kasveeli abiga :D
  Meribel (<°·HHH<) 13.09.13 00:02  
Alabamaga täiesti nõus peale saamatuse. Ei ole provokatsioon. See armas naine sobib sinna. Kerge välja lõigata ju. Mulle kokku kõik see meeldis. Tegin korstnapühkijast ka eraldi võtteid, liiga hea või lihtsalt minu tuju aga nii hea. Ajalukku ei pürgi. Normaalne elu. Pilti tegin seetõttu, et töökaaslased nägid vaatepilti ja palusid jäädvustada.
  Meribel (<°·HHH<) 13.09.13 00:17  
Samas ka paremal pool suur maja hoiab, et pilt vaskule kummuli ei kukuks.
  alabama (<°·HHHH<) 13.09.13 09:34  
aga näed - pilt nagu sündmus! seda ongi vaja...
  kesveel (<°·HH<) 13.09.13 10:08  
Aga paremal on palju suurem ja tumedam maja + tume puu ja inimene, mis visuaalselt nagu suur klomp - väga vasakule kaldu. Mõtlen, kas spetsiaalselt ootasid, et naine jõuaks vaskule nurka ja siis vajutasid?
3 Konnalonna (<°·HHH<) 13.09.13 10:12  
  Meribel (<°·HHH<) 13.09.13 14:26  
Kesveel, ei oodanud spetsiaalselt. Mõte oli et teha kaader, kus rohkem olustikku ja korstnapühkija taga taustaks. See naine vasakul sobis minu jaoks sinna hästi. Enam mind olustiku piltide peal ei häiri liiga kaadriservas olemised. Ilupiltidel küll.
  Meribel (<°·HHH<) 13.09.13 14:31  
Oleks see naine olnud keset pilti, oleksin pildi kustutanud, seal ta peale fotograafide ei sega kedagi ja pildil on mõnus sagimine. Oleksin ta välja lõiganud oleks mu meelest pilt igav. Kui oleksin pildistanud ainult korstnapühkijat siis samuti igav.OLEKS.....Ma polegi veel nii palju olekseid kasutanud. Loodan, et mõte arusaadav.
  kesveel (<°·HH<) 13.09.13 14:57  
Ei ma mõtlen pigem seda, et oleks ta paremas nurgas oleks ju norm olnud - ilma naiseta oleks see pilt tõesti üldsegi igav olnud, et parem vasakus kui üldse mitte. Lihtsalt tekkis küsimus, kas kaader oli läbimõeldud või juhuslik? Sest kui oleks läbimõeldud, siis ma oleks tahtnud teada, miks naine just seal oli. Aga kuna oli juhuslik, siis küsimusi rohkem pole.
  Jaanos (<°·HH<) 13.09.13 15:12  
Minu silmale tundub jälle, et jutt käib ümber ebaolulise pildipinna ja oleks pidanud eristuvale (mida sageli nii puhtakujuliselt ette ei anta) keskenduma.
Vabandan ette ja taha ja loodan, et autorikaitse ei tule kohe käsi seljataha väänama aga midagi selles suunas äkki (asendi muutmisega oleks saanud puhastada ja stiliseerida motiivi)
http://www.upload.ee/image/3578122/49967.jpg
  Meribel (<°·HHH<) 13.09.13 15:47  
Tänan Jaanos selle puhastamise töö eest aga siis oleks see hoopis teine pilt. Ka omapärane, aga ilma eluta. Võiks minna isegi vaikelu alla. Armastan päris elu. Vahetut, ilma poseerimata, reegliteta aga samas lugupidavat. Tore kui need sõnad pildil kajastuvad. Isegi kui pildid on mõne või paljude jaoks igavad, siis kajastavad nad mulle meeldivaid emotsiooone. Piltide järgi on võimalik inimest tundma õppida. Huvitavaks teeb asja see, et siin on nii erinevad inimesed. Muidu võiks ju ka väga fantastilised pildid igavaks minna kui pole kellega või millega võrrelda.
  Meribel (<°·HHH<) 13.09.13 16:16  
Sattusin nüüd jutuhoogu. Selle naisega oli nii, ma püüan suhtuda inimestesse, kes tänaval kõnnivad lugupidavalt ja ei sihi neid oma kaameraga otse näkku. Ikka rohkem varjust või kavalusega. Seda pilti tehes oli naine mulle väga lähedal ja ma ootasin, et ta ära läheks, aga samas kartsin, et korstnapühkija võib ka ära kaduda. Naine jäi pildile vägagi juhuslikult. Mulle ta seal meeldis, kuna elavdas pilti. Kui oleksin pildi teadlikult teinud, siis on parem kui naine on paremas nurgas, mitte vastu pildi äärt, aga nii on ka hea.
  Jaanos (<°·HH<) 13.09.13 19:31  
OK, jah autoril on alati õigus. Rändas ajaloo prügikasti too interpreteering...
4 muuluk (<°·HH<) 24.03.16 18:39